• 24/7 beschikbaarheid
  • 2 weken gratis
  • professionele telefonistes
  • scherpe tarieven

Is telefoonservice geschikt voor ZZP’ers?

Als ZZP’er is het bijna onmogelijk om altijd bereikbaar te zijn. Overdag ben je vaak druk met werk buiten de deur, gesprekken met klanten of behandeling van patiënten. Jammer, want iedere gemiste oproep kan een potentiële nieuwe klant zijn die nu wellicht een ander belt. Juist als ZZP’er is het belangrijk om geen klanten te missen of te verliezen. Toch horen wij vaak van ondernemers: Telefoonservice is niet nodig, ik ben een ZZP ’er of eenmanszaak. Is telefoonservice geschikt voor ZZP’ers? In deze blog lees je hier alles over!

Alles over antwoordservice

Bereikbaarheid

Om succesvol te zijn als ZZP’er moet je een professioneel imago hebben en je kunnen onderscheiden van de rest. Je moet (potentiële) klanten ervan overtuigen dat je te vertrouwen bent. Onderzoek toont aan dat 49% van de kleine bedrijven binnen 5 jaar failliet gaat omdat ze niet genoeg doen om het juiste imago op te bouwen. Klantenservice wordt te vaak gezien als bijzaak. Het product of de dienst die wordt aangeboden wordt als belangrijker beschouwd.
Daarbij wordt vaak vergeten dat potentiële klanten je wel moeten kunnen bereiken om klant te worden. Ben jij als ondernemer niet bereikbaar, is de kans groot dat de potentiële klant de concurrent belt.

Veel ondernemers gebruiken anno 2022 nog een voicemail. Dit past niet bij de verwachtingen van de consument. Consumenten zijn gewend geraakt aan een snelle markt, waarin bedrijven ruime openingstijden bieden en soms zelfs dag en nacht bereikbaar zijn.
Voor grote bedrijven is dit haalbaar, maar voor de meeste ZZP’ers en kleine bedrijven niet. Maar daar is tegenwoordig een professionele, betaalbare oplossing voor.

De meerwaarde van een antwoorddienst als M-contact.

Met onze professionele en gedreven telefonisten die bij M-contact de telefoon bemannen, kan jouw kleine onderneming eruitzien als een groot bedrijf. Het wordt mogelijk om perfecte bereikbaarheid te bieden. Ook buiten kantoortijden. Dit verstevigt je positie als ZZP’er, terwijl jij nog steeds zelf de beslissingen neemt. Is telefoonservice geschikt voor ZZP’ers? Door een samenwerking met M-contact aan te gaan verbeter je de volgende factoren:

 

• Professioneel Imago:

Professionaliteit is van essentieel belang om een klus binnen te halen. Om een professioneel imago op te bouwen moeten verschillende facetten in orde zijn. Vaak wordt er als eerst gedacht aan een mooie website, een bedrijfsauto, advertenties etc. De telefonische bereikbaarheid komt meestal niet in het rijtje van belangrijke zaken voor. ZZP’ers denken vaak dat het wel lukt om de telefoontjes te beantwoorden via hun mobiele telefoon. Als dat niet het geval is, kunnen bellers een voicemail inspreken of een WhatsApp bericht sturen.

Vergeten wordt dat persoonlijk contact professionaliteit uitstraalt. Dat wil zeggen een écht persoon aan de lijn krijgen wanneer er gebeld wordt. Of dat nu een secretaresse is of de ondernemer zelf is voor de beller onbelangrijk. Zij willen enkel gehoord worden!
Wanneer de beller een voicemail krijgt, loopt de ondernemer het risico dat ze inmiddels contact gezocht hebben met de concullega. Ook het sturen van een WhatsApp-bericht is niet voor iedereen even eenvoudig en snel. Daarbij moet de potentiële klant dan alsnog op antwoord zitten wachten zonder dat hij/zij gehoord is. Uit onderzoek blijkt dat veel consumenten WhatsApp een onpersoonlijke benadering vinden.

Mocht je als ondernemer echt je best doen om iedere oproep zelf te beantwoorden, is het van belang dat je de tijd neemt voor de beller. Iets wat direct de productiviteit van de ondernemer verminderd doordat hij/zij steeds gestoord wordt tijdens zijn of haar werkzaamheden. Wanneer de ondernemer gehaast is, of slecht bereik heeft kan het aannemen van het gesprek juist het professionele imago beschadigen.

 

• Niemand om te trainen, niets om te installeren.

Wanneer je als ondernemer de keuze maakt om personeel aan te nemen om bepaalde zaken te verbeteren, kost dit niet alleen veel geld. Je moet ervoor zorgen dat er computers en software aanwezig is. Tegenwoordig is goede software prijzig en dient regelmatig bijgewerkt te worden. Wanneer je de apparatuur hebt om een medewerker te faciliteren, dien je deze ook nog in te werken. Inwerken van een medewerker kost tijd, en de scholing brengt direct en indirect ook kosten met zich mee.

Wanneer de ondernemer ervoor kiest om een telefoondienst in de arm te nemen, is het niet nodig om nieuwe apparatuur aan te schaffen en te installeren. De telefoondienst dekt dit volledig. Daarnaast hoef je als ondernemer je geen zorgen te maken over het inwerken en trainen van je personeel. Onze professionele telefonisten, worden door M-contact ingewerkt op jouw project. Het enige wat je als ondernemer hoeft te doen is een belscript aanleveren. Samen met onze adviseurs kan in dit belscript vastgelegd worden hoe wij de telefoon beantwoorden en hoe jij wenst dat we met jouw (potentiële) klanten omgaan. Natuurlijk houdt jij als ondernemer de regie, zonder dat het je veel tijd kost. Wij handelen de telefoontjes af zoals jij dit wenst. M-contact zorgt ervoor dat onze telefonisten regelmatig training krijgen, om de kwaliteit van onze diensten te verbeteren.

 

• Verhoogde omzet en productiviteit.

Wanneer je als ZZP’er een onderneming start, ben je duidelijk ergens heel goed in. Dat is waarom ondernemen zo leuk is, geld verdienen met iets waar je goed in bent! De keerzijde van het ondernemen is dat er veel meer bij komt kijken. Denk hierbij aan factureren, klantenservice etc. In deze ‘randzaken’ gaat veel tijd zitten, welke je liever productief besteedt aan jouw specialiteit.

Het in dienst nemen van personeel om de overige taken in te vullen is duur. De ondernemer neemt daarmee een groot risico. Terwijl verbeteren en besparen prima samengaan. Door de telefonie uit te besteden aan M-contact, ben je gegarandeerd van professioneel geschoolde telefonisten die met de juiste apparatuur jouw telefoontjes behandelen. Natuurlijk betaal je alleen voor de geleverde diensten. Dit neemt personeelskosten bij de ondernemer weg. Terwijl alle telefoontjes beantwoord worden, kan jij je bezighouden met ondernemen zodat je productiever kan werken zonder gestoord te worden.

M-Contact helpt u bij:

Direct geregeld

Een abonnement kunt u eenvoudig en direct afnemen via onze specialisten.

Professionele beantwoording

Uw telefoon wordt professioneel beantwoord door onze telefonisten.

Altijd bereikbaar

Wij zijn altijd bereikbaar op het moment dat u onze telefoonservice inschakelt.

Snel en efficiënt

Snelle en efficiënte telefoonaanname van uw gesprekken.

Nauwkeurige telefonistes

Wij beschikken over goed geïnstrueerde en nauwkeurige telefonistes.

Goede indruk

Met onze telefoondienst maakt u altijd een zeer goede indruk op uw klanten.

Wat kan M-contact voor ZZP’ers betekenen?

 

• Lead capture

De sleutel tot succes voor het vastleggen van leads, is timing. Daarom streeft M-contact naar het beantwoorden van de telefoon binnen 3 keer overgaan. Hoe sneller we jouw bellers aan de lijn hebben, hoe groter de kans dat ze met jouw onderneming in zee gaan. Zo onderscheid jij je direct van de concurrent. Door onze uitgebreide interne en externe kwaliteitscontroles, garanderen we dat onze vriendelijke telefonistes vlekkeloos jouw bedrijf vertegenwoordigen.

Is telefoonservice geschikt voor ZZP’ers?

• Gepersonaliseerd antwoord

Onze adviseur zal met jou samenwerken om een belscript op te stellen wat past bij jouw onderneming. Zo kunnen we jouw bedrijf vertegenwoordigen op een manier die bij jou past. We kunnen zelfs onze antwoorden aanpassen aan het tijdstip van de dag of de verschillende klanten op je lijst. Verwacht je een belangrijk telefoontje wat je zeker niet wilt missen en persoonlijk te woord wilt staan? Geen probleem, we kunnen deze direct naar je doorverbinden, waar je ook bent.

 

• Afspraken inplannen

Wanneer je als ondernemer met meerdere bedrijven of particulieren samenwerkt, is het soms een uitdaging om direct een afspraak in te plannen die past bij je agenda. M-contact kan in je bestaande planningssoftware of agenda direct afspraken voor je inplannen, wijzigen of annuleren. We kunnen je direct op de hoogte stellen van updates en wijzigingen. Deze kunnen via telefoon, sms of e-mail aan je doorgegeven worden. Zo weet je altijd waar en wanneer je ergens moet zijn.

Is telefoonservice geschikt voor ZZP’ers?

• E-mail verwerking

Veel ZZP’ers lopen tegen een overvolle mailbox aan. Niet alle e-mails zijn even belangrijk, maar kosten wel veel tijd om te beantwoorden. Om te voorkomen dat je het overzicht in de mailbox verliest, kunnen wij de e-mailverwerking van je overnemen. Wij behandelen de e-mails die direct beantwoord kunnen worden. Zo kun jij je als ondernemer focussen op de zaken die echt specialistisch zijn. Door een snelle e-mailbeantwoording, onderscheidt je bedrijf zich van de concurrent en heb je meer kans dat de (potentiële)klant jouw diensten afneemt.

• WhatsApp

In deze snelle markt, zien we steeds vaker dat ondernemers veel vragen krijgen via Whatsapp. Dit snelle communicatiekanaal vereist een snelle verwerkingstijd. Een gesprek via WhatsApp is vaak niet met één bericht afgehandeld en kost de ondernemer veel tijd. Door M-contact jouw WhatsApp contact te laten beheren, heb je de garantie dat alle gesprekken snel en professioneel worden opgepakt. Zaken die jouw professionele expertise vereisen, kunnen we naar je doorzetten zodat je dit kan oppakken wanneer het jou schikt.

 

• Live Chat

Steeds meer ondernemers maken gebruik van een live chat. Het is een snelle en laagdrempelige manier om leads te genereren. Klinkt prachtig, maar dit vereist continue bezetting. Als ZZP’er wil je niet de hele dag gestoord worden en is het simpelweg niet mogelijk op iedere minuut van de dag paraat te staan voor de live chat. M-contact biedt de ideale oplossing om tegen voordelige tarieven de chat te bemannen. Wij beantwoorden binnen één minuut de chat, wat de kansen op leadgeneratie met 74% verhoogd.

Wat onze klanten zeggen

Flexibele telefoonservice

6 oktober 2020

M-Contact biedt een zeer flexibele telefoonservice en helpt ons altijd perfect om onze telefoon te beantwoorden op het moment dat wij dat nodig hebben. Zeer professioneel en behulpzaam. Zeker een aanrader!

Jasper de Koning

Ideale service

6 oktober 2020

Wij zijn al jarenlang klant bij M-Contact en zijn vrijwel altijd zeer tevreden geweest met de ideale service die ze verlenen. Het persoonlijke contact is erg prettig en het bedrijf maakt altijd waar wat ze beloven.

Manja Kruitbos

Kosten

Het inschakelen van een antwoordservice is altijd goedkoper dan het aannemen van een vaste medewerker. Buiten dat het aannemen van personeel verschillende risico’s met zich mee brengt, is het ook een flinke kostenpost iedere maand. Wanneer je alles zelf probeert bij te houden, loop je het risico om belangrijke leads te missen. Als ZZP’er kun je nou eenmaal niet altijd bereikbaar zijn in combinatie met je dagelijkse werkzaamheden. Om kwaliteit te leveren moet je namelijk volledig gefocust kunnen zijn op je werkzaamheden.
Door M-contact in te schakelen zit je niet verbonden aan hoge kosten. Je betaalt alleen voor de aangenomen telefoontjes. Met lage abonnementskosten, die maandelijks opzegbaar zijn. Mocht je bang zijn het verkeerde pakket te kiezen, kunnen we je geruststellen. Dat kan namelijk niet bij M-contact. Mocht aan het eind van de maand en ander pakket beter bij je belgedrag passen dan het pakket dat je gekozen hebt, berekenen we gewoon het voordeligste pakket. Wil jij dat alle contactkanalen op een professionele manier direct beantwoord worden, ben je bij M-contact aan het juiste adres.
Dus is telefoonservice geschikt voor ZZP’ers? Jazeker!

Advies

M-contact waarborgt professionaliteit en klantgerichtheid voor jouw onderneming. Wij zijn de sleutel naar jouw succes. Is telefoonservice geschikt voor ZZP’ers? Twijfel je nog of het ook voor jouw onderneming geschikt is? Neem dan de proef op de som. Ga aan de slag met onze gratis proefperiode van 2 weken. Er zitten geen trucjes of verborgen kosten achter. Je hebt dus niets te verliezen! Liever persoonlijk contact? Onze adviseur staat voor je klaar om samen de mogelijkheden te bespreken! M-contact is een professionele antwoordservice voor ZZP’ers, die jouw bedrijf tot een succes maken!

Is telefoonservice geschikt voor ZZP’ers?

Om antwoord te geven op de vraag of telefoonservice geschikt is voor ZZP’ers, kunnen wij alleen maar uit ervaring spreken. Juist ZZP’ers hebben baat bij een betaalbare oplossing voor de telefonie. Een telefoonservice is dan de beste oplossing.
Door de jaren heen hebben we gemerkt dat ze vaak behoefte hebben aan meer dan enkel telefoonbeantwoording. M-contact helpt ondernemers om gefocust te kunnen werken terwijl er geen lead gemist wordt. Zowel e-mail, WhatsApp, telefoon en chat kunnen direct beantwoord worden zodat jij geen klanten meer mist.

Probeer de service van M-contact 2 weken volledig kosteloos uit om te ondervinden wat de voordelen zijn. Daarna kun jij zelf de brandende vraag beantwoorde; Is telefoonservice geschikt voor ZZP’ers?

    Vrijblijvend meer informatie aanvragen

    Heeft u vragen of wilt u graag een afspraak maken om de mogelijkheden door te spreken? Vul dan uw gegevens in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact op!