Voor welke branche is antwoordservice een uitkomst?
In 2022 is de bereikbaarheid van bedrijven belangrijker dan ooit! De klant is gewend dat grote bedrijven bijna 24/7 bereikbaar zijn. Deze ontwikkeling is voor de consument een zegen maar voor veel ondernemers een groot struikelblok. Iedere ondernemer wil een goede klantervaring verwezenlijken, maar hoe pak je dat aan? We hoeven je niet meer uit te leggen dat de telefonische bereikbaarheid je business kan maken of breken. Dat is ook de reden dat telefoon antwoordservices steeds populairder worden in ondernemersland. In deze blog zetten we uiteen wat wij voor bepaalde branches doen. Zo kun jij bepalen of onze dienst past bij jouw onderneming.
Restaurants & eetgelegenheden
Restaurants zijn druk met het ontvangen van gasten, uitserveren, het bereiden van afhaalmaaltijden en het bezorg van maaltijden aan klanten. En tussendoor dienen ze ook de telefoon nog te beantwoorden.
Bij het kiezen van een restaurant bellen klanten soms om te informeren naar menu-opties of actuele acties. Klanten bellen ook om bestellingen te plaatsen en te reserveren. Al die tijd moeten uw medewerkers het beantwoorden van telefoons, het bereiden van eten en het bedienen van klanten in het restaurant in evenwicht houden. Tegenwoordig plaatsen mensen meer dan ooit afhaal- of to-go-bestellingen, dus de telefoon rinkelt gestaag. Wie moet die beantwoorden?
Dat is niet altijd een gemakkelijke vraag. Als de gastvrouw telefoontjes aanneemt, is ze niet beschikbaar om de klanten te ontvangen. Als het de kelners zijn die de oproepen beantwoorden, zorgen ze niet voor hun klanten.
Er zijn enkele restaurants die de beslissing hebben genomen om één enkele medewerker een hele dienst de bestellingen af te handelen. Klinkt op het eerste gezicht als een goed idee, maar ze moeten de telefoontjes aannemen, de bestellingen naar de keuken brengen en alles klaarzetten voor de klant voordat ze arriveren en kunnen ook overweldigd raken.
Bij M-contact denken we dat het de perfecte oplossing kan zijn om een druk restaurant aan de gang te houden als de telefoon wordt beantwoord door een ongehaaste, professionele receptioniste die vragen kan beantwoorden. We hebben een oplossingen voor restaurants ontwikkeld met de voedings- en drankenindustrie in gedachten. Laat ons de telefoons afhandelen terwijl u de maaltijden en eetervaringen beheert, en een restaurantbeleving op de markt brengt en creëert waar uw klanten blij van worden.
U hoeft zich geen zorgen meer te maken dat u klanten misloopt want wij helpen u bij het inplannen van tafelreserveringen, nemen bestellingen aan die direct bij u binnenkomen en beantwoorden de vragen over menu-opties en acties. Daarnaast kunt u zelfs voor 12 uur al bereikbaar zijn voor reserveringen.
Bel ons en we kunnen samen met u een plan voor uw restaurant ontwikkelen.
Advocatuur
Iedere advocaat zal dit bekend in de oren klinken: de telefoon gaat, maar u bent niet altijd beschikbaar om deze te beantwoorden. Wanneer mensen een advocaat moeten spreken, kan dit tijdens een dringende situatie zijn, waardoor elk telefoontje een belangrijk gesprek wordt. Wanneer er gebeld wordt vanuit een penitentiaire inrichting, is het vaak niet mogelijk om de cliënt terug te bellen. Niets is frustrerender dan het verliezen van een potentiële lead door een gemiste oproep. En meestal nemen mensen niet de moeite om een voicemail in te spreken, maar bellen ze gewoon een andere advocaat of advocatenkantoor. Mis nooit meer een potentiële klant of een oproep van een bestaande klant. Telefoonservice kan helpen bij het vastleggen en screenen van bellers, het verzamelen van nieuwe klantinformatie, het plannen van afspraken en het vastleggen van details in uw CRM en in uw agenda.za
Uw bedrijf heeft maar beperkte tijd. En je kunt juridisch werk niet delegeren. Geef “de rest” door aan onze antwoordservice, zodat u zich kunt concentreren op uw juridische praktijk. Wij zorgen ervoor dat u zelfs 24/7 bereikbaar bent voor uw cliënteel. Wanneer u niet bereikbaar bent kunnen we een terugbelverzoek bij u neerleggen of zelfs een afspraak in de agenda plannen.
Omdat M-contact een speciale afdeling heeft ingericht, mag u er op rekenen dat onze telefonisten prioritaire telefoontjes kunnen onderscheiden. Denk daar bij aan bijvoorbeeld telefoongesprekken vanuit de rechtbank of spoedtelefoontjes van cliënten.
Mocht u ook ondersteuning wensen, neem gerust contact met ons voor een verkennend gesprek.
ICT
Voor de ICT-sector zijn klantenservice en klantenondersteuning een integraal onderdeel van de hulp die door deze bedrijven wordt geboden. Maar wanneer er veel taken zijn om te balanceren bij het runnen van een ICT-bedrijf, kan het lastig zijn om op de hoogt te blijven van de klantinteractie. Een telefoonservice kan ICT-bedrijven hierin ondersteunen door de telefoon te beantwoorden wanneer dit intern even niet lukt.
M-contact heeft een pakket ontwikkeld waarbij telefonisten direct service-tickets in kunnen voeren in het ticketsysteem van de opdrachtgever. Dit zorgt er voor dat de helpdesk direct gericht de klanten kan helpen, zonder dat ze tussen casussen door gestoord worden. Dit zorgt automatisch voor een hogere productiviteit, waarbij in het voortraject de urgentie al doorgevoerd wordt.
Wanneer er gebeld wordt voor de verkoop, kunnen deze gesprekken ook direct doorgezet worden naar de salesafdeling. Zo kan adequaat gefilterd worden waardoor de potentiële klant direct gericht bedient kan worden.
ICT-bedrijven hebben vaak te maken met S.L.A afspraken waarin een maximale ‘downtime’ opgenomen is. Door de inschakeling van een telefoonservice verminderd het risico op en te lange ‘downtime’. M-contact kan namelijk 24/7 de telefoon aannemen en direct handelen in deze situaties.
Wilt u meer weten over de mogelijkheden, neem gerust contact met ons op!
Zorgverlening
Zorg verlenende bedrijven hebben het vaak te druk met het behandelen van patiënten om elk binnenkomend telefoontje te beantwoorden. Terwijl het juist heel belangrijk is dat deze bedrijven goed te bereiken zijn voor het inplannen van afspraken of het beantwoorden van vragen. Daarnaast hebben verschillende zorginstelling te maken met crisissituaties waarbij direct gehandeld dient te worden.
Het bieden van hoogwaardige klantenondersteuning via een betrouwbare antwoordservice kan drukke medische professionals helpen tijd te besparen zonder de klantrelaties te verwaarlozen.
Met een telefoonservice kan u de openingstijden tegen lagen kosten verhogen naar 24/7.
Voor bijvoorbeeld fysiopraktijken doet M-contact de agenda planning, waarbij de juiste prestatiecodes direct gekoppeld worden. Dit zorgt er voor dat ook de werkdruk bij uw administratie afneemt. Een bijkomend pluspunt is dat uw (potentiële) patiënten direct geholpen worden. Ook is het mogelijk om de professionele telefonisten de triage af te laten nemen, wat er voor zorgt dat er direct gehandeld kan worden wanneer dit nodig is. Kortom, door de hulp van een telefoonservice kan u zich richten op het verlenen van de juiste zorg en hoeft u zich geen zorgen te maken over de telefoon!
Wilt u meer informatie, neem gerust contact met ons op.
Technische sector
Veel technische bedrijven kiezen voor antwoordservice omdat ze vaak kampen met personeelstekort en zeer gespecialiseerd werk doen. Ze worden dan ook liever niet gestoord wanneer ze gefocust bezig zijn. Een veel gestelde vraag is dan ook: Op technisch vlak kan een telefoniste op afstand toch niet helpen?
M-contact heeft ruime ervaring met het verlenen van telefoonservice aan technische bedrijven. Denk daarbij aan productiebedrijven, laboratoria maar ook installatietechniek. Het is een brede sector, waarbij zowel B2B als B2C gesprekken binnen komen.
Voor productiebedrijven is het belangrijk dat geen gesprek gemist wordt, omdat veel telefoongesprekken leiden tot bestellingen. Wanneer deze gemist worden resulteert dit in omzetverlies. Een klant is blij als ze een vraag kunnen stellen. Als ze op antwoord moeten wachten doormiddel van een terugbelverzoek, weten ze dat ze serieus genomen worden en dat het opgepakt wordt. Een voicemail of onbeantwoorde lijn, geeft de klant dit vertrouwen niet.
Vooral in de installatiebranche verzorgen we vaak de bereikbaarheid van storingslijn. Deze lijn dienst 24/7 bereikbaar te zijn voor meldingen. Wanneer er een gesprek binnenkomt, wordt door de telefonisten bekeken of het urgentie heeft, en indien nodig wordt een monteur gecontacteerd. Mocht het noodzakelijk zijn dat de hulpdiensten ingeschakeld worden, zal de telefonisten dat ook direct doen.
Is dit wellicht een oplossing voor jouw onderneming neem dan contact met ons op.
Bouw en constructie
Veel bouw en constructiebedrijven kampen met het probleem dat ze veel weg zijn van kantoor. Wanneer u op een bouwwerf staat is het niet altijd mogelijk de telefoon aan te nemen. Wanneer u dit wel doet, is er vaak veel achtergrond geluid waardoor de kwaliteit van het telefoongesprek wordt beïnvloed. Op deze momenten is het vaak gemakkelijk om de lijn aan te laten nemen door iemand die in een rustige omgeving zit.
Natuurlijk staat u niet ieder moment van de dag op een bouwplaats. Vaak gaat net de telefoon als u bezig bent met een offerte of midden in een bespreking met de klant zit. Tijdens deze momenten kan de lijn niet direct aangenomen worden, waardoor je wellicht een opdrachtgever, architect of leverancier mist. Het gevolg? Je loopt misschien wel een aanbesteding mis! Als bouwbedrijf kun je geen telefoontje missen.
M-contact helpt je graag om dit te voorkomen!
Accountancy en administratie
De dagen dat u uw lokale bankkantoor binnenstapte wanneer u een probleem of een vraag had zijn veelal voorbij. Veel van deze vestigingen zijn nu verdwenen uit de winkelstraten, financiële bedrijven hebben een digitale manier omarmt om hun interacties te beheren. Hetzelfde geldt ook voor accountantsbedrijven of elk ander bedrijf binnen de financiële sector. Velen vertrouwen nu op platforms zoals online portals via hun websites om klantenservice en ondersteuning te bieden. Dit komt deels doordat de gewoonten van de consument zijn veranderd door de digitale wereld, maar ook omdat het omarmen van de digitale wereld vaak een gemakkelijkere manier van werken creëert voor financiële ondernemingen. Ze hebben niet langer zoveel kantoorruimte nodig, wat kan helpen om geld te besparen, en sommigen beweren misschien dat het online afhandelen van vragen een veel meer georganiseerde manier van werken is. Met dit in gedachten, hoe heeft het de verwachtingen van klanten veranderd? Hoewel we in een tijd leven waarin alles online is, betekent dat niet dat een persoonlijke service mag worden verwaarloosd. Uiteindelijk willen consumenten nog steeds dat hun problemen en vragen door een echt persoon worden behandeld. Financiële zaken zijn een belangrijke kwestie en daarom willen klanten spreken met iemand die het belang van de zaak echt begrijpt. Het gaat om het vertrouwen.
M-contact heeft al meer dan 10 jaar ervaring met het beantwoorden van telefoontjes binnen de financiële sector. We nemen de lijn altijd persoonlijk op en kunnen bepaalde dringende zaken al direct voor de beller regelen. Bent u benieuwd naar onze mogelijkheden dan spreken we jou graag!
Makelaardij en vastgoed
In de huidige markt is het belangrijker dan ooit voor makelaars en vastgoedbedrijven om telefonisch bereikbaar te zijn. Een goede klantenservice resulteert in een goede eerste ervaring met uw bedrijf. Eigendommen zijn een van de meest waardevolle bezittingen die een persoon kan hebben en het kopen, verkopen, huren of verhuren van een woning is niet zomaar iets. Daarom willen klanten dat hun ervaring plezierig is. Als je niet bereikbaar bent, krijg je een slechte reputatie! Reputaties kunnen de omzet van een bedrijf ernstig beïnvloeden.
Daarbij komt dat de huizenmarkt op dit moment sneller is dan ooit! Wanneer er interesse is in een woning, moet de koper vak snel beslissen. Met die wetenschap in het achterhoofd willen zij de makelaar dan ook direct kunnen bereiken om bijvoorbeeld een bezichtiging in te plannen of een bod uit te brengen. Als je dan een voicemail krijgt, is dat natuurlijk enorm frustrerend!
Omdat er veel reacties komen op het moment dat er een pand op de website geplaatst wordt, staat de telefoon van de makelaar vaak rood gloeiend. Voor de makelaar super dat er zoveel animo is, maar kom je op zo een moment nog toe aan je andere werkzaamheden?
M-contact heeft hier DE oplossing voor! Wanneer u de telefoon doorschakelt, beantwoorden wij netjes de telefoontjes ook al komen er meerdere te gelijk binnen. Mocht het om een bezichtiging gaan, plannen wij deze direct voor je in. Potentiële koper blij, makelaar blij. Mocht dit een oplossing zijn die wellicht bij je past? Bel gerust!
Uitvaartbranche
Wanneer een dierbare overlijdt, is dit een moeilijke en verontrustende tijd voor de nabestaande. Vaak hebben de rouwende nabestaande geen idee wat er allemaal geregeld moet worden. Het contacteren van een uitvaart ondernemer is de eerste stap. Het is dan ook van essentieel belang dat een uitvaartonderneming te allen tijde bereikbaar is. Dat betekend ook in nachten, op feestdagen en in vakantieperiodes. Daarom is het van belang dat uw uitvaartonderneming in staat is om altijd snel en gevoelig kan reageren op vragen.
Een manier om dit te organiseren is door gebruik te maken van een antwoordservice. Natuurlijk kies je dan niet voor de eerste de beste, maar voor een toegewijde, goed opgeleide antwoordservice.
Bij M-contact zijn de telefonisten opgeleid om op een sympathieke en gevoelige manier met vragen van bellers om te gaan. Ze kunnen de beller geruststellen en er voor zorgen dat alle informatie goed geregistreerd wordt. Zo kan uw onderneming aan de hand van het belnotitie direct anticiperen op de hulpvragen.
Met een telefoonservice kan uw bedrijf oproepen van andere instanties afhandelen, waaronder de politie, hospices en ziekenhuizen. Deze service kan zeer nuttig zijn, omdat uw personeel zich kan concentreren op het helpen en verzorgen van de overledene.
Een antwoordservice kan uw personeel vrijmaken om zich te concentreren op het geven van persoonlijke ondersteuning aan rouwende families en zich te concentreren op het regelen van de uitvaartdienst, crematie of begrafenis.
Deze service biedt M-contact 24/7 en dat 265 dagen per jaar!
Wilt u meer informatie over de mogelijkheden, neem dan contact met ons op.
Verzekering en assurantie
Als je werkzaam bent bij een verzekerings- of assurantiekantoor, is het constant rinkelen van de telefoon geen vreemd geluid. Er zijn vele redenen te noemen waarom polishouders en consumenten contact opnemen. Denk daarbij aan het wijzigen van polissen, het afsluiten van een verzekering, het indienen van een schadeclaim, een voorlopige dekking etc. Daarnaast zijn consumenten altijd op zoek naar betere tarieven.
Veel kantoren zijn niet in de gelegenheid om de telefoon te allen tijde te beantwoorden. Op het moment dat je met een klant zit, al aan de telefoon bent of gefocust bezig bent is het soms beter om de lijn niet zelf te beantwoorden.
Om klanten te laten voelen dat uw onderneming voor ze klaar staat, kan een telefoonservice als M-contact de telefoon beantwoorden.
Wij hebben een pakket ontwikkeld voor verzekering en assurantie. De telefonisten zijn getraind om de telefoon aan te nemen voor verzekeringsmaatschappijen en assurantiekantoren. Zo weten zij te allen tijde de juiste vragen te stellen om een duidelijke casus te schetsen, welke u netjes per e-mail ontvangt. Zo zijn er zelfs opdrachtgevers waarvoor zij voorlopige dekkingen af geven. Kortom een breed scala aan mogelijkheden. Neem gerust contact op om uw wensen te bespreken.
Autobranche
Autobedrijven zijn vaak druk met het overzien van reparaties, auto verkoop en inkoop etc.
Wanneer je een klant helpt een nieuwe auto uit te zoeken, staat het niet netjes om de telefoon te beantwoorden. De klant wil zich speciaal en vertrouwd voelen met de verkoper. Alleen onder die voorwaarden is er een hoge kans op het sluiten van een deal.
Is het dan de servicemonteur die de telefoon dient aan te nemen?
Op het moment dat hij een nieuwe radiator aan het installeren is of olie bijvult, is het onmogelijk om de telefoon te beantwoorden. Al zou hij al op tijd bij de telefoon zijn, is het met die handschoenen of vieze handen ook niet ideaal om de lijn te beantwoorden.
Kortom, het is niet altijd even gemakkelijk om de telefonische bereikbaarheid te waarborgen. Veel ondernemers beseffen alleen niet dat ieder telefoontje voor omzet kan zorgen. Je zou maar net een gesprek missen van iemand die een auto heeft zien staan op uw website en interesse heeft. Als u de lijn niet beantwoord kan het zomaar zijn dat ze verder kijken en loopt u omzet mis.
Niet alleen voor nieuwe klanten is het belangrijk dat u goed te bereiken bent. Voor uw vaste klanten is het net zo belangrijk. Wanneer u een probleem hebt met uw auto, en je kunt je garage niet of heel moeilijk bereiken, wat doe je dan? Veel klanten zullen opzoek gaan naar een betrouwbare autodealer, welke gemakkelijk te bereiken is.
M-contact bedient verschillende autobedrijven in Nederland, waarvoor we terugbelnotities maken, garageafspraken plannen, en zelfs informatie geven over het aanbod.
Wilt u ook een betere bereikbaarheid voor een voordelig bedrag per maand? Wij spreken u graag!
Architecten
Architecten moeten te allen tijde bereikbaar zijn voor hun vaste en potentiële klanten. Alsof dat nog niet genoeg is, moet er een goede communicatie zijn met ontwikkelaars, business klanten, bewoners, makelaars etc. Als je deze communicatie kwalitatief wil verzorgen, komt de architect niet meer toe aan het ontwikkelen van een project. Wanneer je de prioriteit niet legt bij de telefonische bereikbaarheid, leidt dit tot omzetverlies. Wanneer een architect niet te bereiken is voor een nieuwe opdracht, wordt er al gauw voor een concullega gekozen.
Niet ieder architectenbureau heeft baat bij een fulltime receptioniste. Het is bovendien zeer kostbaar om een fulltime collega voor de telefonie aan te nemen.
M-contact heeft hiervoor de oplossing. Vaste telefonistes op afstand, welke u alleen hoeft te betalen voor de verwerkte telefoontjes. U mist nooit meer een belangrijk gesprek, en betaald alleen voor het verrichte werk!
Als u meer informatie wilt, horen wij u graag!
Schoonheid en cosmetica
Veel schoonheidssalons, kappers, massage-salons etc. hebben een drukke agenda. De specialisten helpen de klanten, doen de administratie en zorgen dat de behandelruimtes er netjes en verzorgd uitzien.
Het is dan ook niet vreemd dat de telefoon niet altijd beantwoord kan worden. Wanneer een telefoontje gemist wordt, is er 68% kans dat dit een potentiële klant was. Vaak laat de beller geen voicemail achter en belt de concurrent. Dat is dan een direct verlies van omzet. Helaas is dat niet het enige gevolg. Wanneer een salon of onderneming slecht te bereiken is, levert dit een slechte klantervaring op, dus ook negatieve reclame.
Omdat niet iedere ondernemer een dure fulltimer kan betalen alleen maar om de telefoon aan te nemen, wordt er vaak gekozen voor een goedkopere oplossing zoals telefoonservice. Onze telefonisten kunnen er voor zorgen dat er geen gesprek meer gemist wordt. Daarnaast zijn ze in de gelegenheid om de potentiële klant direct in te plannen in uw agenda. Wilt u weten wat we voor u kunnen betekenen? Neem dan gelijk contact met ons op!
Rijscholen
Er is bijna geen branche te noemen waarvoor de bereikbaarheid moeilijker is dan voor rijscholen. Een rijinstructeur mag tijdens het lesgeven zijn telefoon beantwoorden, maar moet daarbij zijn aandacht natuurlijk goed verdelen. Een rijinstructeur mag niet ingrijpen in noodsituaties op het moment dat hij handheld aan het bellen is. Met dit risico brengt hij zowel de student, zichzelf en andere weggebruikers in gevaar. Dat is ook de reden dat veel rijscholen voor M-Contact kiezen.
De rijscholen waarmee we samenwerken zijn blij dat ze er zeker van zijn dat de instructeurs geen boekingen meer mislopen en zich kunnen focussen op het lesgeven.
Voor rijscholen kunnen we blokboekingen, intensieve cursussen, pakketten, losse lessen en theorielessen inplannen. We nemen netjes de verzoeken aan en voor veel van onze klanten beheren we ook de agenda, wat veel werklast bespaard.
Onze klanten variëren van autorijscholen met één auto tot rijscholen met meer dan 25 personeelsleden. We passen het pakket aan op de wensen van onze opdrachtgevers.
U kunt de telefoon naar ons doorschakelen als u niet gestoord wilt worden, uw lijnen bezet zijn of onbeantwoord blijven na 4 à 5 keer overgaan.
We beantwoorden met uw bedrijfsnaam en nemen op basis van uw belscript een bericht aan (dat onmiddellijk wordt verzonden via sms of e-mail), en uw beller weet niet dat uw telefoon niet wordt beantwoord in uw kantoor.
Opleidingsinstituten
Onderwijsinstellingen en opleidingsinstituten worden de hele dag door gebeld door studenten, cursisten potentiële klanten, begeleiders, organisaties etc. Al deze bellers willen graag iemand spreken die de tijd voor hen neemt. Opleidingen moeten het hebben van vertrouwen om twee redenen: Vertrouwen en veiligheid is een voorwaarden om te kunnen leren (kennisoverdracht) en een opleiding is een investering die niet goedkoop is. Het instituut moet het vertrouwen winnen van een potentiële klant om deze binnen te halen.
Samenwerken met een externe antwoordservice is de perfecte oplossing voor opleidingsinstituten die op zoek zijn naar een efficiëntere manier om inkomende oproepen af te handelen. Geen fulltime medewerkers meer die zich wijden aan de eenvoudige maar moeizame taak van het beantwoorden en routeren van inkomende oproepen. Geen onderbrekingen meer van ander academisch en administratief werk en het beantwoorden van oproepen met verzoeken om basisinformatie. In plaats daarvan regelt onze antwoordservice dat, efficiënt en effectief.
M-contact is meer dan alleen een kostenbesparende en effectieve manier om de telefonische bereikbaarheid te verbeteren. Het is ook een manier om ervoor te zorgen dat elke telefonische interactie die een beller heeft met uw onderneming beleefd, informatief en plezierig is.
Wij kunnen de beller netjes door verbinden met de juiste persoon binnen uw organisatie. Ook kunnen we alle essentiële informatie direct per mail naar de juist persoon of afdeling sturen. Voor sommige instituten doen we zelfs de agenda planning zodat u geen lead meer mis loopt!
Meer weten? Bel ons direct!
Is uw branche hierboven niet benoemd, wil dat niet zeggen dat we niets voor u kunnen betekenen!
Bel ons gerust om de mogelijkheden voor uw onderneming te bespreken.