Telefonische bereikbaarheid tijdens de feestdagen
De feestdagen staan weer voor de deur! Voor veel bedrijven een maand waarin ze wat minder goed bereikbaar zijn. Voor de consumenten een maand van inkopen doen en vrije dagen om zaken te regelen die al een tijdje zijn blijven liggen. Hoe zorg je er nu als ondernemer voor dat je ondanks een mindere bezetting toch goed bereikbaar bent voor je klanten?
Wel of niet bereikbaar zijn?
Tegenwoordig vinden klanten het prettig om persoonlijk te woord te worden gestaan, zelfs tijdens de feestdagen. Niet iedere ondernemer heeft de bezetting om dit tijdens deze dagen te faciliteren. Ik neem aan dat je tijdens het aansnijden van de kalkoen, of het eten van een oliebol liever niet gestoord wil worden.
De grote vraag aan jou als ondernemer is dan ook: Wil je telefonisch bereikbaar zijn voor je klanten tijdens de feestdagen? Het is snel en eenvoudig te regelen!
Communiceren loont
Welke beslissing je ook maakt tijdens de feestdagen, het is belangrijk dat je duidelijk naar je klanten communiceert wanneer je bereikbaar bent. Een veel gemaakte fout is dat de aangepaste openingsuren niet duidelijk vermeld worden op de website. Klanten gaan er namelijk vanuit dat de normale openingsuren gelden. Wanneer op de website duidelijk vermeld staat dat je wegens de feestdagen andere openingsuren hanteert, zullen bellers daar begrip voor hebben. Let wel, als je aangeeft bereikbaar te zijn, maar de lijn wordt niet aangenomen, lijdt dit onherroepelijk tot imagoschade. De kans is groot dat de klant naar een ander gaat, of de negatieve ervaring gaat delen.
Bereikbaarheid optimaliseren voor je klanten
Voor verschillende branches zijn de dagen rondom de feestdagen een drukke tijd, waarin juist nieuwe klanten zich aanbieden. Voor andere branches is het juist een rustige tijd, welke gebruikt wordt om weer op te laden voor het komende jaar.
In welke branche je ook opereert: het is van belang dat je klanten je goed kunnen bereiken. Dit draagt bij aan de professionaliteit van je onderneming. Goede bereikbaarheid is voor iedereen haalbaar, of je nu aan het kerstdiner zit, op skivakantie bent of hard aan het werk bent. Onze professionele telefoonservice helpt je graag!
Telefoonservice inschakelen
Het outsourcen van je telefoonverkeer kan je op ieder moment doen. Zelfs tijdens de feestdagen zijn onze telefonisten beschikbaar. Sterker nog, 365 dagen per jaar staan ze klaar om jouw klanten te woord te staan. Wanneer je intern even niet in de gelegenheid bent de telefoon te beantwoorden, schakel je snel en eenvoudig de lijn door naar je telefonisten op afstand. Zij beantwoorden de telefoon volgens jouw instructies. Van ieder aangenomen gesprek wordt netjes een notitie gemaakt, welke per e-mail of SMS naar de juiste werknemer of afdeling verzonden kan worden. Zo wordt iedere klant persoonlijk te woord gestaan en weten ze dat ze geholpen worden. Eventueel kan je de klant terugbellen wanneer het jou schikt. Zo kan je met een gerust hart van de feestdagen genieten.
Ook bereikbaar blijven tijdens de feestdagen? Schrijf je hier in voor onze kosteloze proefperiode.