Slechte bereikbaarheid eenmanszaken
Uit onderzoek blijkt dat eenmanszaken slecht bereikbaar zijn. Het onderzoek onder zo’n 1.000 Nederlandse eenmanszaken geeft aan dat 55% van alle bedrijven niet bereikbaar zijn voor potentiële klanten. In ongeveer 45% van de gevallen werd de telefoon zelfs niet eens opgenomen. In de andere 10% werd er een voicemail bericht achtergelaten voor de bellers. Uit het onderzoek blijkt dat in 13% van de gevallen de partner, kinderen of ouders van de bedrijfseigenaren de telefoon aanneemt. Daarbij wordt er maar zelden aangenomen met de firmanaam.
Meestal wel een bekend probleem
Het probleem van de slechte bereikbaarheid van eenmanszaken is bij de eigenaren in ongeveer de helft van de gevallen wel bekend, maar zij weten er geen oplossing voor. Meestal wordt er gedacht aan dure oplossingen bij telecomaanbieders, die niet de moeite waard zijn.
Ons advies
M-Contact adviseert eenmanszaken eens een telefoonservice uit te proberen. Voor een vast tarief per maand of per gesprek kan de telefoon professioneel beantwoord worden op de momenten dat u daar geen tijd voor heeft.