Omzet verhogen doe je zo:

Ben je op zoek naar een manier op de verkoop te verhogen?

Er zijn veel redenen voor ondernemers om te overwegen een telefoonbeantwoordingsdienst in te huren. Deze omvatten het bieden van 24/7 beschikbaarheid, het verbeteren van de klantenservice en het verbeteren van klantgerichte communicatie. Maar wist je dat het inzetten van een antwoordservice jouw omzet kan verhogen?

Bedrijven in verschillende sectoren die opzoek zijn naar manieren om hun sales tot een hoger niveau te tillen, zonder daar meer werknemers voor aan te nemen, ervaren de inzet van een professionele antwoordservice als een passende oplossing.

Om de volgende redenen kan een antwoordservice ook jouw onderneming helpen bij het genereren van meer omzet:

Je kunt meer oproepen beantwoorden

Elke gemiste oproep betekend een potentiële verloren kans. Elke klant of prospect die in de wacht gezet wordt wanneer ze contact met jouw bedrijf opnemen, loop je het risico dat ze ophangen en de concurrent bellen. En zelfs wanneer ze niet ophangen tijdens de wachttijd, sta je als ondernemer al met 1-0 achter omdat de klant of prospect een negatieve ervaring registreert. Al deze gesprekken op een professionele manier direct beantwoord krijgen is de sleutel naar meer opzet en behoudt van klanten waar je als ondernemer al zo hard voor gewerkt hebt ze aan je bedrijf te binden.

Je kunt 24/7 alle dagen van het jaar leads vastleggen

Wat gebeurt er met een oproepen wanneer jij deze niet beantwoord? Als je ze naar de voicemail stuurt, is dit slecht. De meeste bellers hangen gewoon op. Hoewel sommigen misschien terugbellen, zullen ze dat niet allemaal doen. Een onhandig antwoordapparaat is nog erger. Maar de grootste fout is gewoon de telefoon laten rinkelen.
Sommige van jouw klanten zullen deze onvriendelijke benadering accepteren als de manier waarop je zaken doet, maar lang niet allemaal. Een prospect zal dat nooit doen. Als er geen echte persoon is die hun oproep beantwoordt, bellen ze niet terug maar bellen de concurrent. Je hebt niet alleen een kans verloren, maar je hebt er ook een aan je concurrentie gegeven. Zonde!
Waarom zou je een de kans op leads en sales willen beperken tot kantoortijden? In deze snelle maatschappij waarin veel mensen in ploegen of s ’nachts werken is het niet meer vanzelfsprekend dat prospecten in de gelegenheid zijn om tijdens kantooruren contact met jouw onderneming op kunnen nemen. Een professionele antwoordservice kan er voor zorgen dat je ook na kantooruren, in het weekeinde en op feestdagen ook je verkoopkansen kan benutten.

Een antwoordservice kun je ondersteunen wanneer je zelf op kantoor bent door als achtervang te opereren. Wanneer je er niet bent, kun je er op vertrouwen dat de antwoordservice snel en nauwkeurig jouw telefoontjes beantwoord.

Dit betekend dus dat je meer leads kan vastleggen voor jouw sales pijpleiding, wat resulteert in meer verkoop.

Je kunt vooraf gekwalificeerde leads ontvangen om sneller een verkoop te sluiten.

Een professionele antwoordservice kan jouw leads voor je filteren volgens de aangegeven richtlijnen. De telefonisten kunnen een potentiële lead warm maken of houden en beoordelen op waarden. Wanneer het een warme lead betreft, vereist dit een snelle reactie. Een professionele antwoordservice kan dan ook direct schakelen en een verantwoordelijke van jouw team waarschuwen. Jouw salesmanager wordt dan direct voorzien van essentiële informatie.
Het resultaat is dat uw personeel uw prospect kan opvolgen voordat ze zelfs maar de kans hebben gehad om een concurrent te bellen. Want als je zo snel reageert, hebben ze weinig reden om iemand anders te bellen.
Dit is de ideale situatie die een full-service telefoonbeantwoording mogelijk maakt wanneer zij uw verkoopvragen voor u afhandelen.
Je kunt je reactietijd versnellen door realtime meldingen via verschillende kanalen.
Wanneer een oproep actie vereist van één van uw medewerkers, kan de antwoorddienst dit onmiddellijk laten weten door een bericht te zenden op een manier die voor jouw het prettigst is. Dit kan door een e-mail, doorverbinden of een sms naar de juiste medewerker of afdeling. Zo verminder je de vertraging tussen bestelling en uitvoering, wat automatisch de klanttevredenheid verhoogt.

Je kunt gemakkelijk gegevens verzamelen van klanten en prospects

Een antwoordservice kan u helpen om meer te weten te komen over jouw klanten en prospects. Door vragen toe te voegen aan het belscript dat door de telefonisten van de antwoordservice gebruikt worden, kunnen zij meer kostbare informatie verzamelen die je kan gebruiken om de wensen en behoeften van jouw klanten en prospects in beeld te brengen. Ook is een antwoorddienst in de gelegenheid om een korte enquête uit te voren onder de bellers wanneer ze de telefoon voor jouw onderneming beantwoorden. De notitie hiervan wordt naar je verzonden zodat deze netjes in een database opgeslagen kunnen worden.

Je oproepen worden op een persoonlijke en professionele manier beantwoord.

Het is voor veel bellers een onaangename ervaring wanneer ze een automatisch antwoordapparaat te horen krijgen. Mensen willen graag te woord gestaan worden door mensen waarbij ze het gevoel hebben dat ze gehoord worden. Een computerstem is onpersoonlijk en kan niet verkopen. Wanner je als ondernemer een antwoordservice inschakelt, vertegenwoordigen de telefonisten jouw onderneming net als jij of een van je medewerkers. Ze nemen op een professionele manier de lijn aan met een duidelijke maar vriendelijke stem, wat een zeer professionele uitstraling geeft aan jouw onderneming. Door deze manier van interactie verhoogt de kans om een oproep om te zetten in verkoop.

De bovengenoemde voordelen mag je verwachten wanneer je een professionele antwoordservice zoals M-contact inschakelt.
Neem contact met ons op voor meer informatie over hoe wij je kunnen helpen om meer omzet te genereren om jouw onderneming te laten groeien.

    Vrijblijvend meer informatie aanvragen

    Heeft u vragen of wilt u graag een afspraak maken om de mogelijkheden door te spreken? Vul dan uw gegevens in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact op!